איך להקל על כאבי גב? 

הם מציקים, מפריעים ובלתי נסבלים, לעיתים הם מלווים אותנו כל הזמן באופן עמום שלא מרפה, לעיתים אנו מרגישים אותם שורפים ולעיתים הם חדים ופתאומיים, בוודאי לא חשבתם שמדובר על תכנוני החופשה החלומית הבאה שלכם וצדקתם, אנחנו מדברים על כאבי גב. 

ממה נגרמים כאבי גב?

כאבי גב עשויים לנבוע ממספר סיבות וחשוב לדעת שפעמים רבות הסיבה המדויקת לכאבים אינה ידועה. 

פציעה או תאונה

פציעה או פגיעה פתאומית יכולה להיות טראומה רבת השלכות כאשר מדובר בגב. כידוע הגב הוא איזור רגיש מאוד מרכזי וחשוב ביותר בגוף. 

נזקים מצטברים

כילדים תמיד נאנחנו נוכח המבוגרים ששידלו אותנו לשבת בצורה נכונה, לא בדיוק הבנו מדוע הם מציקים לנו ומה יקרה אם לא נשב כמו ילד אנגלי מנומס במיוחד. אבל השנים חולפות וסביב גילאי 30 40 רבים מאיתנו לומדים בדרך הכואבת שכדאי לשמור על יציבה נכונה של הגב. 

היעדר פעילות גופנית 

שרירים חלשים כתוצאה מאי פעילות גופנית מגבירים את הסיכון לכאבי גב. 

פעילות יתר גופנית

תמיד כדאי לבחור בדרך האמצע וכך גם באשר לפעילות גופנית, העדר פעילות גופנית אינו בריא אולם גם אובר פעילות עלול להעמיס על הגב ולגרום לכאבים ואנו מתכוונים בין השאר להרמת משאות כבדים בתדירות גבוהה.

איך מקלים על הכאבים?

חשוב לשמור על אורח חיים בריא הכולל ישיבה ביציבה נכונה, זהירות מהרמת משאות כבדים באופן לא נכון, שמירה על שגרת פעילות גופנית שתחזק את השרירים. אלו מאיתנו העוסקים בפעילות גופנית מאומצת כגון ספורטאים או חיילים, כדאי לדעת כי התאמת מדרסים לנעליים חשובה מאוד. מדרסים מותאמים אישית יתמכו ברגל, ימנעו נזקים וכאבי גב כתוצאה מבעיות אנטומיות כגון פלטפוס, מדרסים לחיילים הנמצאים בפעילויות שטח ונדרשים למאמץ גופני רב המייצר עומס רב על הגוף עשויים לסייע להם לסיים את השירות הצבאי ללא נזקים בלתי הפיכים לגב או מדרסים לריצה שעוזרים לצמצם את הנזק לרגל בעת הריצה. ולכן חשוב מאוד לא לזלזל ולשמור על הגוף שלנו, כי נזק שנגרם קשה מאוד לתקן, ולא תמיד אפשר, אולם לשמור על הגוף ובכך למנוע נזקים זה תמיד צעד חכם שלא נצטער עליו.

דילוג לתוכן