בשנת 2020 נפגעו בבת ים 107 הולכי רגל בתאונות דרכים, 76 נפגעו בחולון

עמותת אור ירוק חושפת את נתוני נפגעי תאונות הדרכים בחולון ובבת ים, והתוצאות קשות- בחולון נפגעו בתאונות דרכים 76 הולכי רגל בשנת 2020, מהם שניים נהרגו. בבת ים נפגעו בתאונות דרכים 107 הולכי רגל בשנת 2020. מתצפית שערכה עמותת אור ירוק עולה כי מעברי חציה רבים סובלים מהזנחה תשתיתית קשה  – דהויים, מחוקים, ללא פסי האטה לפניהם

ביום חמישי 18 בפברואר האחרון, חצתה את הכביש הולכת רגל בת 77 ברחוב ניסנבוים בנתניה בעודה עוברת את הכביש במעבר החציה נפגעה מרכב מסחרי ונהרגה. מספר ימים קודם לכן (14 בפברואר) צעד מוחמד פיאד בן ה-33 ברחוב אבן גבירול בחיפה, נפגע מרכב בעת שחצה את הכביש ונהרג. עשרה ימים קודם לכן (4 בפברואר) נפגע ממשאית גבר כבן 35 ברחוב תבור בנוף הגליל (לשעבר נצרת עילית) ונהרג מהפגיעה.

בחולון נפגעו בתאונות דרכים 76 הולכי רגל בשנת 2020, מהם שניים נהרגו. בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בעיר 1,039 הולכי רגל, מתוכם 18 נהרגו ו-105 נפצעו באורח קשה.

בבת ים נפגעו בתאונות דרכים 107 הולכי רגל בשנת 2020. בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בעיר 1,057 הולכי רגל, מתוכם 15 נהרגו ו-116 נפצעו באורח קשה.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בתל אביב-יפו למעלה מ-4,000 הולכי רגל והיא העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בפער משמעותי מירושלים, הבאה אחריה במספר הנפגעים שבתחומיה נפגעו בתקופה זו כ-3,200 הולכי רגל בתאונות דרכים.

במהלך כל שנת 2020 נהרגו 83 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי ישראל, רובם המוחלט, 69 מהם נהרגו בתחום העירוני. התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל וכך מתוך כ- 32,653 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעשור החולף (2011-2020), כ-31,100 נפגעו בזירה העירונית – בתחומי הערים והישובים.

בשנת 2020 בערים:

  • מהנתונים עולה כי בשנה זו מספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות בירושלים, בראשון לציון ובנתניה הוא המספר הגבוה ביותר בעשור האחרון בערים הללו.
  • ברמת גן נפגעו בשנה זו 98 הולכי רגל בתאונות דרכים, זאת לעומת 82 שנפגעו בשנת 2018 בעיר.
  • בתל אביב-יפו נפגעו בשנה זו 317 הולכי רגל – הכי הרבה מבכל יתר הערים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חציית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל ולשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל.

"במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים הפתרונות הללו לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם".

מתצפית שערכה עמותת אור ירוק עולה כי מעברי חציה רבים סובלים מהזנחה תשתיתית קשה  – דהויים, מחוקים, ללא פסי האטה לפניהם, כאלה שלא מותאמים לחציית כביש של אנשים עם מוגבלויות או צרכים מיוחדים. למעשה מהבדיקה עולה כי מאות מעברי חציה בערים חושפים את הולכי הרגל לסכנה גדולה בכל חציית כביש.

מהתצפית עולה כי:

  • ב-59% ממעברי החציה שנבדקו לא היו פסי האטה לפני המעבר.
  • ב-52% ממעברי החציה שנבדקו לא היה שילוט המתריע על הימצאות הולכי רגל.
  • 38% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים.
  • ב-23% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה תאורה ולא היו קיימים פנסי רחוב.
  • ב-18% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה הנמכת מדרכה אשר חיונית לאנשים המתניידים בכיסא גלגלים או מסייעים לעגלות ילידם לחצות את הכביש.
דילוג לתוכן