חשיפה: איזה רחובות בבת ים הכי מסוכנים לנהגים ולהולכי רגל

עמותת אור ירוק חשפו השבוע נתונים שנאספו בשלוש השנים האחרונות על מספרי נפגעי תאונות דרכים ברחובות ברחבי הארץ. ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שלח לאחרונה מכתב לראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, בכדי להסב את תשומת ליבו לרחובות האדומים והמסוכנים בעירו, שיש לטפל בהם כדי למנוע את הנפגע הבא.

ניתוח הנתונים כולל רק רחובות שבהם אירעו לפחות שלוש תאונות דרכים בשנת 2019. באור ירוק גיבשו רשימה של 317 רחובות אדומים בארץ שבהם נפגעו 6,347 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש שנים (2017-2019). מתוך הנפגעים, 67 בני אדם נהרגו ו-751 בני אדם נפצעו קשה.

הרחובות המסוכנים בבת ים:

ר ח ו ב הרוג קשה קל סך הכל
שד יוספטל גיורא 0 5 33 38
בלפור 1 5 30 36
דרך בן גוריון 1 2 23 26
הקוממיות 1 0 20 21
כצנלסון ברל 0 2 18 20
רוטשילד 0 3 15 18
שד העצמאות 0 2 15 17
הנביאים 0 1 15 16
ירושלים 0 2 14 16
מבצע סיני 0 1 13 14
הרצל 0 1 8 9
החשמונאים 0 0 6 6
העבודה 0 0 6 6

ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שלח לאחרונה מכתב לראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, במכתבו הוסיף קיטה: אני פונה אליך בבקשה כי תפעל לשיפור הבטיחות באותם רחובות "אדומים" מרובי נפגעים. אני סמוך ובטוח כי חיי אדם עומדים לנגד עיניך ועמותת אור ירוק המקדמת את המאבק להצלת חיי אדם בכבישים עומדת לרשותך בכל עת ונכונה לכל סיוע אפשרי.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המרחב העירוני מנקז לתוכו נפגעים רבים בתאונות דרכים. למעשה זוהי זירת היפגעות מאוד ברורה עם מאפיינים דומים ואוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. השינויים התחבורתיים אשר נגרמו מווירוס הקורונה עלולים להחריף ולהגביר את מגמת ההיפגעות בתחום העירוני, כאשר רבים יעשו שימוש באופניים וקורקינטים חשמליים במקום שימוש ברכב פרטי. לכן, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להעניק סמכויות לראשי הערים כדי שכל אחד ואחת מהם יקדמו את הבטיחות בעיר שלו. חייבים לקדם במהירות את המשך פרויקט "אופנידן" אשר במסגרתו סוללים מסלולי רכיבה בטוחים לרוכבי האופניים הרגילים, החשמליים והקורקינטים הממונעים. במקביל, יש להרחיב את הפרויקט גם לערים נוספות בכל רחבי הארץ. בצד השיפור בבטיחותם של רוכבי האופניים יש לאתר את נקודות התורפה להולכי הרגל כמו גם מעברי החציה האדומים, ולשפר בהם את התשתית במטרה לצמצם את מספר הולכי הרגל הנפגעים בערים. רק שילוב זרועות בין ראשי הערים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יוכל להביא לצמצום במספר הנפגעים בתחום העירוני".

עשרת הרחובות האדומים בישראל

  רחוב ישוב הרוג קשה קל סה"כ
1 דרך בגין ירושלים 1 14 103 118
2 שד רוקח תל אביב -יפו 2 12 65 79
3 מעלה יצחק נצרת עילית 0 6 68 74
4 שד ירושלים תל אביב -יפו 2 7 57 66
5 החרושת כרמיאל 1 3 61 65
6 שד ההגנה חיפה 0 7 52 59
7 שד גולדה מאיר ירושלים 1 12 44 57
8 אבן גבירול תל אביב -יפו 0 11 43 54
9 יפת תל אביב -יפו 2 10 42 54
10 שד ההסתדרות חיפה 0 3 50 53

*מקור נתונים – למ"ס

43% מהרחובות האדומים נמצאים בשלוש הערים הגדולות

מתוך 317 רחובות אדומים שנמצאו, 136 מהם נמצאים בשלוש הערים הגדולות בישראל – תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה, נתון המהווה כ-43% מסך כל הרחובות האדומים בישראל.

למרות הסגרים עליה בהרוגים בתחום העירוני בשנת 2020

למרות הקורונה והסגרים הארוכים שריתקו את הציבור לבתים לאורך חודשים נרשמה עליה בהרוגים בתחום העירוני בשנת 2020. נתון המעיד על הכישלון הגדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כמו גם הרשויות המקומיות, בצמצום מספר ההרוגים בערים ובישובים. 141 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2020 לעומת 135 בני אדם שנהרגו בתחום העירוני בשנת 2019 – שישה בני אדם יותר. 46% מכלל מההרוגים בשנת 2020 היו בתחום העירוני, נתון הגבוה בכ-20% בהשוואה למספר ההרוגים בתחום העירוני בשנת 2019 שעמד על 38%.

דילוג לתוכן