מהם הדגשים החשובים בפיתוח אפליקציה

שוק האפליקציות בישראל ובעולם הוא תחרותי ביותר. בכל תחום כמעט שניתן להעלות על הדעת כבר קיימת אפליקציה שמספקת לו מענה. רמת התחרות הגבוהה גורמת לכך שכל אפליקציה שעולה לאוויר צריכה לכלול איזשהו יתרון יחסי מול המתחרות שלה. היתרון הזה יכול להיות בתחום ממשק המשתמש, בתחום העיצוב, ברמת השירות שהיא מספקת או בכך שיש בה חידוש מסוים לעומת אפליקציות אחרות.

כדי להצליח לגבור על המתחרים, יש לשים לב לכמה דגשים חשובים כבר בשלב הפיתוח. מתן תשומת לב לנושאים אלה יכול לספק בדיוק את היתרון הדרוש שיגרום לאפליקציה שלכם להצליח ולייצר כמות משמעותית של הורדות ומשתמשים.

פיתוח עבור גוגל או אפל?

המחשבה הראשונה בשלב הפיתוח צריכה להיות האם האפליקציה תהיה תואמת לאנדרואיד של גוגל, למערכת iOS של אפל או גם וגם. החלטה זו תשפיע על התקציב של הפיתוח וגם על המשך דרכה של האפליקציה. באופן כללי, רצוי לבצע פיתוח אפליקציה שתתאים לשתי מערכות ההפעלה. אך יש יתרונות גם לפיתוח רק למערכת אחת, בעיקר בהתאם לזהות קהל היעד של האפליקציה. במידה ואתם חושבים שקהל היעד שלכם משתמש יותר במכשירים של אפל או של אנדרואיד, ניתן לחסוך בתקציב ולפתח אפליקציה רק לפלטפורמה זו.

התאמה לקהל היעד

הדגש השני שיש לשים אליו לב הוא להגדיר באופן מדויק את קהל היעד של האפליקציה. יש להבין מה מאפיין את המשתמשים הפוטנציאליים שלה ובהתאם לכך לתכנן את העיצוב שלה, הממשק שלה וגם את מאמצי השיווק בהמשך.

חשוב שלא לזלזל בשלב האפיון הזה, מפני שאם הוא מתבצע בצורה נכונה, הוא יכול לסייע גם להגדרת המטרות הכלכליות של המיזם וגם לסייע בפן הטכני של העיצוב והפיתוח של האפליקציה.

חוויית משתמש מעולה

ממשק משתמש (UI) וחוויית משתמש (UX) הם ביטויי מפתח בעולם הדיגיטלי של האפליקציות. כפי שצוין, התחרות האדירה בשוק גורמת לכך שרק אפליקציה שהממשק שלה נוח וברור, ושחוויית המשתמש בה היא מצוינת – תזכה לכמות הורדות משמעותית.

בשביל להקפיד על יצירת חוויית משתמש מעולה, כדאי להיעזר בשירותיה של חברת UX שמכירה היטב את השוק שלכם. גם אם הפיתוח של האפליקציה מתבצע בנפרד, ייעוץ מקצועי בתחום זה יכול לשדרג את האיכות של התוצר הסופי. בכל נישה קיימים דגשים אחרים מבחינת ממשק המשתמש, ולכן חשוב לחקור את התחום ולהיעזר באנשי מקצוע עם הניסיון המתאים.

הדגשים העיקריים בתחום זה הם עיצוב שמותאם לכל סוגי המסכים והמכשירים, יצירת ממשק שקל להבין אותו וקל להתנהל באמצעותו והרצה חלקה ומהירה ככל האפשר של האפליקציה בכל שימוש. ניתן לחשוב בהקשר הזה גם על אינטגרציות עם אפליקציות אחרות, במידה והדבר מתאים.

עדכונים ותמיכה

דגש חשוב נוסף הוא מתן תמיכה ומענה למשתמשים של האפליקציה. מהרגע שהאפליקציה עולה לאוויר וניתנת להורדה, המשתמשים שלכם יכולים לספק לכם משוב רב ערך. בעזרת המשוב הזה תוכלו לבצע עדכוני גרסה לאפליקציה וגם תוכלו לספק תמיכה למשתמשים שיש להם שאלות לגבי השימוש בה.

בהקשר הזה, חשוב גם לענות על כל ביקורת שמופיעה בעמוד האפליקציה בחנות של גוגל או אפל. כך, גם אם תהיה ביקורת שלילית, ההשפעה המזיקה שלה תמוזער כאשר יינתן לה מענה כלשהו מצדכם.

לסיכום

בשוק תחרותי וקשוח, המטרה של כל פרויקט פיתוח אפליקציה צריכה להיות קודם כל יצירת מוצר איכותי ומוביל בתחומו. היישום של מטרה זו צריך להיות מורגש בעיצוב של האפליקציה, בממשק המשתמש שלה, בחדשנות שהיא מביאה לנישה שלה וביעילות הטכנית שלה. הקפדה על הדגשים שהוזכרו כאן תעזור לכם לייצר אפליקציה שבאמת מצליחה למשוך משתמשים, ואולי אפילו להפוך לוויראלית בתחום שבו היא פועלת.

 

דילוג לתוכן