סלטים מושלמים לחורף

מחפשים מתכונים לסלט מושלם לחורף? גם בחורף עלינו לאכול בריא, ומומלץ לשלב סלט טרי ובריא בארוחות השונות כדי לחזק את המערכת החיסונית ולספק לגוף את כל המרכבים הנחוצים לו. בעונה הקרה אפשר להכין סלטים חמים המתאימים בעיקר לימים חורפיים וסוערים, וכדי ליהנות מסלט מנחם וטעים אנו ממליצים לכם לבדוק את המתכונים שהוספנו בסוף הכתבה.

אוכלים בריא גם בחורף הישראלי

החורף הישראלי קצר יחסית ויש בו ימים סוערים וגשומים וימים שטופי שמש. כדי לשמור על הגוף ועל מנת להימנע ממחלות חורף מוכרות כמו שפעת, חשוב לשמור על תפריט מאוזן ובריא גם בחורף. יחד עם זאת, כאשר בחוץ סוער וגשום לא תמיד רוצים לאכול סלט ירקות קר, לכן כדאי להכיר מתכונים של סלטים שמתאימים לחורף, חלקם מבוססים על ירקות שניתן לרכוש בשווקים ובסופרים רק בעונה הקרה.

סלטים חמים נחשבים לפתרון מושלם לארוחה בחורף, יש שפע עלים ירוקים, ירקות שורש עונתיים ומגוון ירקות אחרים המגיעים לשיאם בעונה הקרה. זו הזדמנות מצוינת לנצל את שפע התוצרת החקלאית וליהנות מסלטים חמים ומנחמים, כמנה עיקרית או כתוספת למנה חמה.

הטיפ החשוב ביותר לסלטים חמים וטעימים בחורף הוא פשוט למדי, כל שעליכם לעשות הוא לאפות את הירקות אך אפשר גם לבשל או לאדות אותם. הבישול אינו ארוך ובמהלכו תוכלו לנצל את הזמן כדי לקצוץ עלים או ירקות נוספים, להכין רוטב טעים ולארגן קערה גדולה. כאשר הירקות מוכנים עליכם ליצוק את הרוטב, להוסיף מרכיבים אחרים בהתאם למתכון ולהגיש.

מושלם. צילום: Pixabay

אם אתם מכינים סלט חם שמתאים לחורף אתם יכולים לבחור מתכון הכולל קטניות, עליכם להשרות את הקטניות מראש. כמו כן, כדאי לכם להכין סלטים מוקפצים לחורף, אפשר לשלב בסלט המוקפץ נתחי טופו, חזה עוף ומרכיבים נוספים.

יתרונות בריאותיים כל השנה

מחקרים רבים בתחום התזונה הוכיחו כי שילוב סלטים בתפריט היומי משפר את הבריאות, מונע מחלות ומגביר את חיוניות הגוף. בתזונה המערבית רבים לא אוכלים מספיק ירקות ופירות, הם סובלים ממחסור חמור בוויטמינים, מינרלים וחומצות שומן, ורבים סובלים ממגפת ההשמנה.

לכן, חשוב לצרוך סלטי ירקות כל השנה, בקיץ, בחורף ובשאר העונות. סלט ירקות יכול להוות ארוחה שלמה, בריאה ומשביעה, אפשר לאכול את הסלט כתוספת למנה חמה או קרה, וכדאי להכין סלטים שונים כדי לגוון. ירקות ופירות עשירים במינרלים, ויטמינים, סיבים תזונתיים ואנטיאוקסידנטים, אלו מרכיבים הנחוצים להגנה על הגוף ולחיזוק המערכת החיסונית, וחשוב להכין סלטים עשירים בצבעים, ככל שיש יותר גוונים בסלט שלכם כך הוא בריא יותר.

מתכונים מומלצים לסלט חם בחורף

מתכון לסלט פטריות ותרד

מרכיבים:

בצל גדול חתוך לרצועות

1/4 כוס שמן קנולה

חבילת תרד

חבילת פטריות

מלח, פלפל, כמון לפי הטעם

כץ מיץ לימון

צנוברים

אופן ההכנה:

לחמם שמן במחבת ולטגן בצל עד הזהבה. להוסיף תרד, תבלינים ומיץ לימון, לערבב היטב.

כאשר התרד רך ומוכן מוסיפים פטריות וממשיכים לבשל כ-5 דקות תוך כדי ערבוב.

מעבירים לכלי הגשה, יוצקים רוטב שנשאר במחבת ומפזרים מעל צנוברים.

מתכון לסלט ירוקים חורפי וחם

מרכיבים:

כוס גריסי פנינה

חב' כרוב ניצנים (200 גרם)

חבילה פרחי ברוקולי

חבילה של אפונת שלג

את הרוטב מכינים מלימון סחוט, שמן זית, תבלינים לפי הטעם וחופן פטרוזיליה.

אופן ההכנה:

מבשלים גריסים ומצננים בצד, בינתיים מכינים את הרוטב בקערה. מכניסים את הירקות חתוכים לפי הסדר לסיר עם מים רותחים ומומלחים, כשהירקות מוכנים מסננים את המים. בקערה חדשה מפזרים את הגריסים בתחתית ומפזרים מעל את הירקות המבושלים, ולאחר מכן יוצקים את הרוטב ומקשטים עם עלי פטרוזיליה.

דילוג לתוכן